Κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης & Χρήσιμες Συμβουλές για την άσκηση των Δικαιωμάτων σας στα Ταξίδια σας!

rightsΚαθώς έχει αρχίσει ήδη η περίοδος των διακοπών και εκατομμύρια Ευρωπαίοι ετοιμάζονται να ταξιδέψουν ανά την Ευρώπη και πέρα από αυτήν, παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συμβουλές για το τι να κάνετε, όταν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα.

Εάν για παράδειγμα, αναρωτιέστε ποιος θα καλύψει τα έξοδα περίθαλψής σας σε περίπτωση ατυχήματος ή θέλετε να μάθετε τι είδους έγγραφα χρειάζεστε για να πάρετε μαζί το κατοικίδιό σας, κ.λ.π. παρακάτω θα βρείτε ένα κατάλογο με τα μέτρα που έχει λάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να σας βοηθήσει να ασκήσετε τα δικαιώματά σας, κατά τις μετακινήσεις ή τα ταξίδια σας.

 

 

Ταξιδεύω εκτός Ευρώπης, αλλά η χώρα μου δεν διαθέτει πρεσβεία ή προξενείο στον προορισμό μου. Με ποιον πρέπει να έρθω σε επαφή αν χρειαστώ βοήθεια;

travelΩς πολίτης κράτους μέλους της ΕΕ είστε αυτομάτως πολίτης της ΕΕ και, κατά συνέπεια, έχετε δικαίωμα σε προξενική συνδρομή αν βρίσκεστε εκτός της ΕΕ (μολονότι η χώρα σας δεν εκπροσωπείται).

Μπορείτε να απευθυνθείτε σε προξενείο ή πρεσβεία οποιουδήποτε κράτους μέλους της ΕΕ για βοήθεια, αν για παράδειγμα, έχετε συλληφθεί, έχετε υποστεί σοβαρό ατύχημα ή έχετε χάσει σημαντικά έγγραφα.

Επίσης, έχετε δικαίωμα για βοήθεια σε καταστάσεις κρίσης: Τα Κράτη – μέλη της ΕΕ πρέπει να βοηθήσουν τους πολίτες να εκκενώσουν την περιοχή όταν χρειάζεται, όπως θα έκαναν αν ήταν υπήκοοι της δικής τους χώρας.

Μπορείτε να βρείτε αν η χώρα σας εκπροσωπείται στον προορισμό σας στον δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προξενική προστασία.

 

Ποιον θα πρέπει να καλέσω αν εξαφανιστεί το παιδί μου;

childΗ Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να υπάρχει μια κοινή τηλεφωνική γραμμή βοήθειας (116000) στην οποία αναφέρονται εξαφανίσεις παιδιών σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.  Είτε είστε γονιός του οποίου το παιδί έχει εξαφανιστεί, έχει χαθεί ή το έχει σκάσει, είτε έχετε πληροφορίες για εξαφανισμένο παιδί, μπορείτε να καλέσετε τον ίδιο αριθμό. Μέσω αυτού του αριθμού θα έρθετε σε επαφή με έναν έμπειρο φορέα που θα μπορέσει να σας παράσχει υποστήριξη και πρακτική βοήθεια, σε ψυχολογικό, νομικό και διοικητικό επίπεδο.

Ποιος μπορεί να με βοηθήσει αν στις διακοπές μου αντιμετωπίσω προβλήματα με την αεροπορική εταιρεία, την εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα; Αν καθυστερήσουν ή ακυρωθούν δρομολόγια αεροπλάνων, τρένων, λεωφορείων και πλοίων;

passengerΧάρη στους κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ, αν η πτήση ή το ταξίδι σας καθυστερήσει πολλές ώρες, η εταιρεία που σας μεταφέρει πρέπει να σας δώσει μια δίκαιη αποζημίωση. Εάν ακυρωθεί και πρέπει να μείνετε σε ξενοδοχείο μακριά από τον τελικό σας προορισμό, η αεροπορική ή η σιδηροδρομική εταιρεία πρέπει να καλύψει το σχετικό κόστος. Προτού ταξιδέψετε, ελέγξτε πώς μπορείτε να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας σε αεροδρόμια, λιμένες, και σταθμούς λεωφορείων και τρένων στην Ευρώπη ή τηλεφορτώστε την εφαρμογή για «έξυπνα τηλέφωνα» (smartphones).

 

Ποια ειδικά δικαιώματα διαθέτω, αν είμαι ταξιδιώτης με αναπηρία;

anapΟι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών προστατεύουν τα άτομα με αναπηρία καθώς, και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα από διακρίσεις, όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, και τους δίνουν τη δυνατότητα να έχουν την ίδια πρόσβαση στη μεταφορά όπως οι άλλοι πολίτες.

Εάν δικαιούστε να χρησιμοποιείτε τις αναπηρικές θέσεις στάθμευσης στη χώρα σας, σας εξασφαλίζεται αντίστοιχη πρόσβαση σε όλη την Ευρώπη. .

Το μόνο που χρειάζεστε είναι η τυποποιημένη κάρτα στάθμευσης σας για άτομα με αναπηρία.

 

Έχω κάνει κράτηση για ένα πακέτο διακοπών, αλλά ο ταξιδιωτικός πράκτορας πτώχευσε. Μπορώ να ζητήσω επιστροφή των χρημάτων;

taxidiaΗ Oδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια  προστατεύει τους ευρωπαίους καταναλωτές που πηγαίνουν διακοπές και καλύπτει τα οργανωμένα πακέτα διακοπών με προκαθορισμένο συνδυασμό τουλάχιστον δύο στοιχείων από τα ακόλουθα: 1) μεταφορές, 2) διαμονή, 3) άλλες τουριστικές υπηρεσίες όπως, ξεναγήσεις κ.λ.π. (που συμπεριλαμβάνονται στην τιμή).

Η οδηγία παρέχει προστασία που περιλαμβάνει: Τις πληροφορίες σε ενημερωτικά φυλλάδια, τα δικαιώματα ακύρωσης χωρίς κυρώσεις, την ευθύνη για τις υπηρεσίες (π.χ. ξενοδοχεία που δεν πληρούν τα κριτήρια της κατηγορίας τους) και την προστασία σε περίπτωση πτώχευσης ταξιδιωτικού πράκτορα ή αεροπορικής εταιρείας.

Στο μέλλον, η προστασία αυτή θα επεκταθεί και στους ταξιδιώτες που αγοράζουν ηλεκτρονικά εξατομικευμένα πακέτα διακοπών, είτε απευθείας από έναν επαγγελματία, είτε από διάφορους εμπορικά συνδεόμενους επαγγελματίες, βάσει των νέων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έλαβαν τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Υπολογίζεται ότι περίπου 120 εκατομμύρια άτομα θα αποκτήσουν συμπληρωματική προστασία.

 

Μου άρεσαν τόσο πολύ οι διακοπές μου που σκέφτομαι να συνάψω σύμβαση χρονομεριστικής μίσθωσης στο ίδιο συγκρότημα. Τι πρέπει να έχω υπόψη μου;

xronoΧάρη στους Kανόνες της ΕΕ οι πωλητές χρονομεριστικής μίσθωσης πρέπει να παράσχουν εγκαίρως λεπτομερείς πληροφορίες στους πελάτες, προτού δεσμευτούν με οποιαδήποτε σύμβαση, μεταξύ άλλων για την τιμή, την περιγραφή του προϊόντος, την ακριβή χρονική περίοδο και τη διάρκεια διαμονής που δικαιούται ο πελάτης σύμφωνα με τη σύμβαση. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να παρέχονται στη γλώσσα του πελάτη, εφόσον το επιλέξει.

Οι κανόνες εξασφαλίζουν, επίσης, ότι οι πελάτες μπορούν να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών και ότι οι πωλητές δεν επιτρέπεται να ζητούν από τους πελάτες καμία μορφή προκαταβολής ή κατάθεσης κατά την εν λόγω περίοδο. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, οι πωλητές πρέπει να εφιστούν ρητώς την προσοχή του πελάτη στην ύπαρξη του δικαιώματος υπαναχώρησης, στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης και στην απαγόρευση να ζητείται η χορήγηση προκαταβολής κατά τη διάρκεια της προθεσμίας υπαναχώρησης.

 

Οι εξωφρενικοί λογαριασμοί τηλεφώνου ανατρέπουν τον προϋπολογισμό των διακοπών μου. Με ποιο τρόπο μπορώ να τους μειώσω, όταν ταξιδεύω;

mobileΗ ΕΕ σας εξοικονομεί χρήματα, όταν ταξιδεύετε, με μεγαλύτερες μειώσεις τιμών αυτό το καλοκαίρι – τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η περιαγωγή δεδομένων: από 45 λεπτά του ευρώ, ανά Megabyte (MB), σε 20 λεπτά του ευρώ, ανά ΜΒ (η χρέωση γίνεται ανά Kilobyte που χρησιμοποιείται).

Συμβουλευτείτε τον παρακάτω πίνακα για όλα τα νέα ανώτατα όρια τιμών. Επιπλέον, από την 1η Ιουλίου 2014 ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη θα σας επιτρέπουν να επιλέγετε μια χωριστή σύμβαση περιαγωγής πριν από το ταξίδι σας και, ανά περίπτωση, θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέγετε έναν τοπικό πάροχο κινητών υπηρεσιών περιαγωγής δεδομένων στη χώρα που επισκέπτεστε. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να συγκρίνετε τις προσφορές περιαγωγής και να επωφεληθείτε από ελκυστικότερες προσφορές και τιμές στις διακοπές σας.

Όλα αυτά είναι καλά νέα για εσάς, καθώς μπορείτε να χαλαρώσετε και να χαρείτε το καλοκαίρι σας διατηρώντας παράλληλα την επαφή σας με την οικογένεια και τους φίλους στη χώρα σας. Ακόμη, καλύτερα νέα είναι ότι η ΕΕ επεξεργάζεται νέους κανόνες για την πλήρη κατάργηση των τελών περιαγωγής! Έτσι, αναμένεται, ότι μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα τα τέλη περιαγωγής θα αποτελούν παρελθόν και οι πολίτες θα μπορούν να συνομιλούν, να στέλνουν γραπτά μηνύματα, να τηλεφορτώνουν δεδομένα και να περιηγούνται στο διαδίκτυο σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ όπως ακριβώς στη χώρα τους!

Είδος κινητής δραστηριότητας στην ΕΕ Ανώτατα όρια τιμών το 2013 Ανώτατα όρια τιμών το 2014
Εξερχόμενη κλήση 24 λεπτά/min 19 λεπτά/ min
Εισερχόμενη κλήση 7 λεπτά/min 5 λεπτά/min
Αποστολή γραπτού μηνύματος έως 8 λεπτά έως 6 λεπτά
Τηλεφόρτωση δεδομένων/περιήγηση στο διαδίκτυο 45 λεπτά/ΜΒ 20 λεπτά/ΜΒ

 

 

Τι θα πρέπει να γνωρίζω αν θελήσω να πάρω μαζί μου το ζώο συντροφιάς μου (σκύλος, γάτα ή κουνάβι) στις διακοπές μου στην ΕΕ;

dogΕάν ταξιδεύετε στο εσωτερικό της ΕΕ, μπορείτε να πάρετε εύκολα μαζί σας το κατοικίδιό σας, εφόσον τηρείτε τους ακόλουθους κανόνες:

Εάν πάρετε μαζί σας τον σκύλο, τη γάτα ή το κουνάβι σας, βεβαιωθείτε ότι έχει κάνει αντιλυσσικό εμβολιασμό και ότι οι σχετικές πληροφορίες περιλαμβάνονται στο διαβατήριο του ζώου συντροφιάς σας.

Εάν προορισμός σας είναι η Ιρλανδία, η Φινλανδία, η Μάλτα ή το Ηνωμένο Βασίλειο, το ζώο συντροφιάς σας θα πρέπει, επίσης, να υποβληθεί σε αντιπαρασιτική αγωγή.

Εάν η γάτα ή ο σκύλος σας είναι μικρότερος από 3 μήνες ή εάν έχετε ζώο συντροφιάς που δεν είναι σκύλος, γάτα ή κουνάβι, μπορεί να ισχύουν ειδικοί κανόνες για κάθε χώρα.

Ανατρέξτε στον δικτυακό μας τόπο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα.

Εάν είστε πολίτης της ΕΕ και επιστρέφετε με το ζώο συντροφιάς σας από χώρα εκτός της ΕΕ, θα χρειαστείτε και πάλι το διαβατήριο του ζώου συντροφιάς σας. Ανάλογα με τον προορισμό των διακοπών σας, μπορεί, προτού ξεκινήσετε για τις διακοπές σας, να χρειαστεί το ζώο συντροφιάς σας να υποβληθεί σε πρόσθετες δοκιμές, πέραν του αντιλυσσικού εμβολιασμού.

Αν κατοικείτε στην Ανδόρα, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, το Μονακό, τη Νορβηγία, τον Άγιο Μαρίνο, την Ελβετία ή στην Πόλη του Βατικανού και έχετε στη διάθεσή σας διαβατήριο ζώου συντροφιάς, έχετε τα ίδια δικαιώματα με τους πολίτες της ΕΕ.

Πριν από την αναχώρησή σας, εξακριβώστε τις απαιτήσεις της χώρας την οποία σκοπεύετε να επισκεφτείτε, αναζητώντας πληροφορίες στον παρακάτω ιστότοπο:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/animal-plant/index_el.htm

 

Μπορώ να φέρω μαζί μου κρέας ή τυρί από τις διακοπές μου στο εξωτερικό;

foodΌταν επιστρέφετε στη χώρα προέλευσής σας από τις περισσότερες χώρες εκτός της ΕΕ, είναι παράνομο να φέρετε μαζί σας κρέας ή γαλακτοκομικά προϊόντα, είτε προορίζονται για εσάς τους ίδιους είτε για άλλους ως δώρο.

Εάν επιστρέφετε από τις Νήσους Φερόε, τη Γροιλανδία ή την Ισλανδία, μπορείτε να φέρετε μαζί σας μέχρι και 10 κιλά ορισμένων προϊόντων ζωικής προέλευσης, παιδικό γάλα σε σκόνη, παιδικές τροφές και ειδικές τροφές ή ειδικές ζωοτροφές για ζώα συντροφιάς που απαιτούνται για ιατρικούς λόγους. Για να μπορέσετε να μεταφέρετε τα προϊόντα αυτά, ωστόσο, πρέπει να είναι σε σφραγισμένες συσκευασίες και να μην ζυγίζουν περισσότερο από 2 κιλά ούτε να χρειάζονται ψυγείο πριν ανοιχτούν.

Μπορείτε, επίσης, να φέρετε ψάρια και ορισμένα οστρακοειδή από τη Γροιλανδία, εφόσον δεν υπερβαίνουν τα 20 κιλά. Για τις Νήσους Φερόε ή την Ισλανδία, δεν ισχύουν περιορισμοί στο βάρος.

Για άλλα προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως είναι το μέλι, επίσης περιορίζεστε στα 2 κιλά.

Για τη μεταφορά ζωικών προϊόντων μεταξύ χωρών στο εσωτερικό της ΕΕ, οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν. Επίσης, δεν ισχύουν όταν ταξιδεύετε από την Ανδόρα, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία, τον Άγιο Μαρίνο ή την Ελβετία.

Η ΕΕ μπορεί να επιβάλει περαιτέρω περιορισμούς σε περίπτωση λοιμωδών νόσων των ζώων σε τρίτες χώρες.

Σε περίπτωση αμφιβολίας, παρακαλούμε να απευθυνθείτε στην κτηνιατρική υπηρεσία στο σημείο εισόδου στην ΕΕ (αεροδρόμιο, λιμένας, οδικό δίκτυο, κ.λ.π.).

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι οι κανόνες υπάρχουν για την προστασία της υγείας σας και της υγείας των ζώων από τις σοβαρές ζωονόσους στην ΕΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες, συμβουλευτείτε τον δικτυακό τόπο για τα ταξίδια Europa!

Απαντήσεις σε περισσότερες «Συχνές ερωτήσεις»  διατίθενται εδώ.

Αν θέλετε να υποβάλετε κάποια άλλη ερώτηση, σας παραπέμπουμε στην ακόλουθη διεύθυνση.

 

 

Τι πρέπει να έχω υπόψη μου αν πάρω δάνειο για να πληρώσω το πακέτο των διακοπών μου;

knowyourrightsΗ οδηγία για την καταναλωτική πίστη της ΕΕ σας παρέχει ορισμένα δικαιώματα, όταν αγοράζετε κάτι με πίστωση. Τα 5 πιο σημαντικά είναι:

  1. Οι διαφημίσεις για την καταναλωτική πίστη θα πρέπει να είναι διαφανείς και εύκολα κατανοητές
  2. Πριν από την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να λάβετε αρκετές πληροφορίες, ώστε να είστε σε θέση να συγκρίνετε τις διάφορες προσφορές στην αγορά
  3. Αφού υπογράψετε τη συμφωνία σας, πρέπει να λάβετε αντίγραφό της
  4. Αν αλλάξετε γνώμη, έχετε στη διάθεσή σας 14 ημέρες για να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση
  5. Θα πρέπει να έχετε τη δυνατότητα να εξοφλήσετε το δάνειό σας νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία έναντι δίκαιης αποζημίωσης

 

Αν αντιμετωπίσω προβλήματα στις αγορές μου κατά τη διάρκεια των διακοπών μου στο εξωτερικό, σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ στην πατρίδα μου για να με βοηθήσει να λάβω αποζημίωση;

ecΑν ζείτε στην ΕΕ, τη Νορβηγία ή την Ισλανδία, μπορείτε να λάβετε δωρεάν βοήθεια, όταν επιστρέψετε στη χώρα σας! Επικοινωνήστε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΚΚ) στη χώρα σας, εάν αντιμετωπίσατε προβλήματα κατά την ενοικίαση ενός αυτοκινήτου, την κράτηση πακέτου διακοπών ή αεροπορικού εισιτηρίου, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας στην ΕΕ, τη Νορβηγία ή την Ισλανδία. Η ομάδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΚΚ), μπορεί να σας βοηθήσει, επίσης, να επιλύσετε προβλήματα που είχατε κατά την παραγγελία προϊόντων για τις διακοπές σας διαδικτυακά από άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Όσοι ταξίδεψαν στη Βραζιλία για το Παγκόσμιο Κύπελλο μπορούν, επίσης, να επωφεληθούν από την εμπειρογνωμοσύνη των ΕΚΚ.

Υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα τηλεφόρτωσης ενός ειδικού οδηγού για το Παγκόσμιο Κύπελλο, όσον αφορά στα δικαιώματά των ευρωπαίων πολιτών ως καταναλωτών  στη Βραζιλία εδώ.

 

Στις διακοπές μου αγόρασα ένα νέο ζευγάρι παπούτσια αλλά χάλασαν μετά από μία εβδομάδα. Πώς μπορώ να πάρω πίσω τα χρήματά μου; Ποιοι είναι οι κανόνες;

shoesΟπουδήποτε και αν κάνετε αγορές εντός της ΕΕ, έχετε θεμελιώδη, αναφαίρετα καταναλωτικά δικαιώματα, όπως η  Διετής εγγύηση  που σημαίνει ότι, ο πωλητής οφείλει να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει ελαττωματικά προϊόντα χωρίς χρέωση. Αν αυτό δεν είναι δυνατό σε εύλογο χρονικό διάστημα ή χωρίς ταλαιπωρία, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή των χρημάτων σας ή έκπτωση στην τιμή.

Οι εμπορικές εγγυήσεις δεν αντικαθιστούν την ελάχιστη 2/ετή εγγύηση, αλλά μπορούν να την συμπληρώσουν.

Ανεξάρτητα από την εθνικότητά σας, η νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, εφαρμόζεται στις αγορές αγαθών ή στην παροχή υπηρεσιών σε οποιοδήποτε σημείο πώλησης που βρίσκεται στο έδαφος της ΕΕ. Οι εγγυήσεις ρυθμίζονται από Κανόνες σ’ όλη την Ευρώπη.

Μια Οδηγία της ΕΕ ορίζει τον ελάχιστο βαθμό προστασίας των αγοραστών. Τα κράτη μέλη υποχρεούνται να εφαρμόσουν τις απαιτήσεις της ΕΕ στην εθνική νομοθεσία, η οποία μπορεί, επίσης, να παρέχει υψηλότερο επίπεδο προστασίας.

justiceΧάρη στην Ευρωπαϊκή Διαδικασία Μικροδιαφορών, έχετε, επίσης, τη δυνατότητα να αξιώσετε την επιστροφή χρημάτων με τρεις απλές ενέργειες, εάν έχετε αγοράσει ελαττωματικό προϊόν στο εξωτερικό.

Σε πολλές περιπτώσεις και σε όλες τις χώρες της ΕΕ, με εξαίρεση τη Δανία, μπορείτε να προσφύγετε στην εν λόγω διαδικασία. Είναι μια ταχεία και λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική λύση σε σχέση με τις παραδοσιακές δικαστικές διαδικασίες, και μπορείτε προς το παρόν να την χρησιμοποιείτε για εμπορικές συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτικών συναλλαγών αξίας έως και 2.000 ευρώ.

Πρέπει απλώς να υποβάλετε ένα τυποποιημένο έντυπο στο αρμόδιο δικαστήριο.

Άλλη μια καλή είδηση για τους καταναλωτές είναι ότι από τις 13 Ιουνίου 2014, άρχισαν να ισχύουν νέοι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Οι κανόνες αυτοί θα εξασφαλίσουν ότι όλοι οι πολίτες της ΕΕ διαθέτουν 14 ημέρες εάν επιθυμούν να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγόρασαν εξ αποστάσεως, μέσω του διαδικτύου, του ταχυδρομείου ή του τηλεφώνου (MEMO/14/1144).

 

Τι θα συμβεί αν χρειαστώ γιατρό στο εξωτερικό;

healthΕάν αρρωστήσετε ή τραυματιστείτε ενώ ταξιδεύετε σε μια χώρα της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία ή την Ελβετία, έχετε δικαίωμα σε επείγουσα περίθαλψη.

Γι’ αυτό, πρέπει να έχετε μαζί σας την Ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης ασθένειας (ΕΚΑΑ).                        Θα λάβετε θεραπευτική αγωγή υπό τους ίδιους όρους και με το ίδιο κόστος με τα άτομα που είναι ασφαλισμένα στη χώρα που επισκέπτεστε. Μην ξεχάσετε λοιπόν να ζητήσετε από τον ασφαλιστικό σας φορέα να την εκδώσει για λογαριασμό σας, χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Για να έχετε μαζί σας τους αριθμούς τηλεφώνου έκτακτης ανάγκης που μπορεί να χρειαστείτε και να μάθετε περισσότερα για τις θεραπευτικές αγωγές που καλύπτονται και το σχετικό κόστος, τον τρόπο επιστροφής των δαπανών σας, καθώς και με ποιον μπορείτε να επικοινωνήσετε σε περίπτωση που χάσετε την κάρτα σας, τηλεφορτώστε την ειδική εφαρμογή για «έξυπνα τηλέφωνα».

appstore

Η εφαρμογή διατίθεται σε 24 γλώσσες. Η εφαρμογή δεν υποκαθιστά την ΕΚΑΑ

Αν πάσχετε από κάποια χρόνια πάθηση και πρέπει να ακολουθήσετε φαρμακευτική αγωγή στη διάρκεια του ταξιδιού σας, πριν φύγετε ζητήστε από τον γιατρό σας να σας δώσει μια διασυνοριακή συνταγή.

 

Ποιόν αριθμό να καλέσω σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης;

112Σε περίπτωση ατυχήματος, πυρκαγιάς, επίθεσης, πνιγμού και σε κάθε περίπτωση που απειλείται ζωή ή περιουσία, μπορείτε να καλέσετε το 112σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (αλλά και στην Νορβηγία, την Ισλανδία και την Τουρκία, καθώς και σε πολλές άλλες χώρες). Είναι ο Ευρωπαϊκός Αριθμός έκτακτης ανάγκης και σας φέρνει σε επαφή με την αστυνομία, τα ασθενοφόρα και την πυροσβεστική.

Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αναζητηθούν στις ακόλουθες ηλεκτρονικές διευθύνσεις:

www.112.eu 

http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_telephone_number.

 

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT EBEA σας εύχεται Καλές Διακοπές!