Η ταυτότητα του Κέντρου μας / Συχνές Ερωτήσεις

EuropeDirect-Logo

Τι είναι το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT  –  E.B.E.A.;

 

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT – E.B.E.A. είναι μέρος ενός ευρύτερου πανευρωπαïκού Δικτύου Κέντρων Πληροφόρησης, τα οποία στην Ελλάδα απαριθμούνται συνολικά σε 19, ενώ σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε 500.

Σκοπός των Κέντρων Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT, είναι να αποτελέσουν διαύλους επικοινωνίας με όλα τα θεσμικά όργανα της Ένωσης, καθώς και να υποστηρίξουν και να συμπληρώσουν το έργο των Αντιπροσωπειών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των Γραφείων Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα κράτη – μέλη σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Υπάγονται στη Γενική Δ/νση Επικοινωνίας της ΕΕ και βρίσκονται υπό τον συντονισμό και την εποπτεία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε κάθε κράτος – μέλος.

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT, προωθεί ειδικότερα, την Ευρωπαïκή πληροφόρηση μέσω της παροχής υπηρεσιών μιας στάσης – onestopshop υπηρεσίες, λειτουργώντας ως ένα πρώτο σημείο εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τους πολίτες και την τοπική κοινωνία, παρέχοντάς ενημέρωση, συμβουλές και απαντήσεις σε ερωτήματα, για τις πολιτικές, τις δραστηριότητες, τα προγράμματα και τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ποιες υπηρεσίες παρέχει το Κέντρο EUROPE DIRECT;

Το οργανωμένο help desk και τα εξειδικευμένα στελέχη του Κέντρου EUROPE DIRECT του Ε.Β.Ε.Α., παρέχουν σε κάθε ενδιαφερόμενο:

*  Άμεση απάντηση σε γενικές ερωτήσεις για την ΕΕ, όπως  π.χ. για την ιστορία, τα θεσμικά όργανα και τους οργανισμούς της ΕΕ.

*  Οδηγίες για την εύρεση των εγκυρότερων πηγών πληροφοριών ή παροχών συμβουλών και αντίστοιχα, στοιχεία επικοινωνίας σε ευρωπαϊκό, εθνικό ή τοπικό επίπεδο.

*  Πληροφορίες σχετικά με τις ευκαιρίες και τα δικαιώματα που έχουν οι πολίτες  της ΕΕ, σε θέματα καθημερινής ζωής και διαβίωσης σε κάποιο από τα κράτη – μέλη της Ένωσης και τρόπους για να τα ασκήσουν (όπως π.χ. για θέματα εκπαίδευσης, αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, εργασιακών δικαιωμάτων, κανόνων αγοραπωλησιών, μετακίνησης, διαμονής, υγείας, ασφάλισης, δικαιωμάτων καταναλωτή, κ.ά.).

*  Πληροφορίες για τα προγράμματα που προωθεί και υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και τις προϋποθέσεις ωφέλειας και χρηματοδότησης απ’ αυτά.

*  Ενημέρωση για τις δυνατότητες συμμετοχής των πολιτών, στη χάραξη και τη διαμόρφωση των ευρωπαϊκών πολιτικών.

*  Οδηγίες για την εύρεση συγκεκριμένων εγγράφων της ΕΕ, όπως νομοθεσία, επίσημες εκδόσεις, δελτία Τύπου, εκθέσεις, στατιστικές, έγγραφα εργασίας κ.λ.π. που αφορούν σε συγκεκριμένες πολιτικές της ΕΕ ή σε επιμέρους τομείς της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης..

*  Στοχευμένη καθοδήγηση στους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να απευθύνονται στους αρμόδιους οργανισμούς ή σε άλλα ευρωπαϊκά Δίκτυα εξειδικευμένης πληροφόρησης και να έχουν άμεσες, υπεύθυνες και ευκρινείς απαντήσεις στα ερωτήματά  τους.

*  Διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων για θέματα της ευρωπαïκής επικαιρότητας, ενισχύοντας μ’ αυτό τον τρόπο, το διάλογο, τη διάδραση με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς και την προώθηση της συμμετοχικότητας του πολίτη στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του και στη διαμόρφωση των ευρωπαïκών πολιτικών.

*  Διάχυση των δραστηριοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή θεμάτων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος με την παραγωγή σχετικής αρθρογραφίας στις εκδόσεις του Ε.Β.Ε.Α. και την αποστολή ηλεκτρονικού Newsletter στις επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου, σε θεσμικούς φορείς, σε φορείς της τοπικής κοινότητας, σε εμπορο-βιομηχανικές ή άλλες κοινωνικές οργανώσεις, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο.

 

Τι δεν μπορεί να κάνει το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe  Direct;

*  Να υποβάλλει ή να διαβιβάσει καταγγελίες για λογαριασμό ενδιαφερόμενου,  μπορεί, ωστόσο να τον καθοδηγήσει σε ποιον φορέα να απευθυνθεί..

*  Να εκφράζει άποψη επί συγκεκριμένων θεμάτων που αφορούν στην πολιτική ή τις θέσεις της ΕΕ.

*  Να παρέχει ερμηνεία της ευρωπαïκής νομοθεσίας.

 

Πως θα επικοινωνήσετε με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT;

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT λειτουργεί στο Ε.Β.Ε.Α, επί της οδού Ακαδημίας 7, στην Αθήνα, στον 5ο όροφο του κτιρίου, όπου κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται για την πληροφόρηση που αναζητά, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες:

Δευτ. & Τετ.: 9.00 – 18.00 και Τρ.- Πέμ.- Παρ.: 9.00 – 15.00. 

Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητούν πληροφορίες, επικοινωνώντας στα τηλέφωνα του Κέντρου: 210 3615059, 210 3382481 ή στέλνοντας Fax. 210 3382315 ή     στέλνοντας email: europedirect@acci.gr

Όλες οι υπηρεσίες του Κέντρου, προσφέρονται δωρεάν και μπορεί να τις αξιοποιήσει κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, φορέας ή υπηρεσία.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να επικοινωνούν με την κεντρική υπηρεσία πληροφόρησης του Δικτύου Europe Direct. στο τηλέφωνο 00 800 6789 1011, χωρίς χρέωση, από οπουδήποτε στην ΕΕ και σε οποιαδήποτε επίσημη γλώσσα της ΕΕ, από Δευτ. – Παρ., τις ώρες 10.00 – 19.30 ή να αναζητούν πληροφόρηση στην κεντρική ιστοσελίδα του Δικτύου http://europa.eu/europedirect/meet_us/index_el.htm

                    

                    Προβολή μεγαλύτερου χάρτη